使用するときは AssetPostprocessor を継承したクラスを作成します実際に使用する際にはスクリプトは必ず事前にビルドされた DLL を準備し、プロジェクト内に置いておくことをお勧めします。 AssetPostprocessor はインポートされたアセットの出力を元に動作します。したがって、アセットのス...
// Only post process textures if they are in a folder // "invert color" or a sub folder of it. string lowerCaseAssetPath = assetPath.ToLower(); if (lowerCaseAssetPath.IndexOf("/invert color/") == -1) return; for (int m = 0; m < texture.mipmapCount; m++) { Color[] c =...
volume override control of global "rim light / shadow / color control..." special bloom post-process volume that can control the param of character/non-character area separately. Usually to prevent character over-bloom, or make the character emitting bloom on allowed areas only anime postprocess...
volume override control of global “rim light / shadow / color control…” special bloom post-process volume that can control the param of character/non-character area separately. Usually to prevent character over-bloom, or make the character emitting bloom on allowed areas only anime postprocessi...
volume override control of global "rim light / shadow / color control..." special bloom post-process volume that can control the param of character/non-character area separately. Usually to prevent character over-bloom, or make the character emitting bloom on allowed areas only anime postprocess...
IPostprocessBuildWithReportinterface in UnityEditor.Build 実装インターフェース:IOrderedCallback説明 Implement this interface to receive a callback after the build is complete. Public 関数 OnPostprocessBuild Implement this function to receive a callback after the build is complete....
各 GPU インスタンスは、異なる ライトプローブ、1 つの ライトマップ (ただしアトラスでは異なる範囲)、1 つの Light Probe Proxy Volume コンポーネント (すべてのインスタンスを含む空間ボリューム用にベイク処理) のいずれかからの GI をサポートできます。スタンダードシェーダ...
AssetPostprocessor.GetPostprocessOrder public int GetPostprocessOrder(); 説明 インポート処理される順番を設定します GetImportOrder をオーバーライドすることで、Postprocessor の実行順を制御することが可能です。値が小さいほど先にインポートされます Copyright © 2016 Unity Technologies. ...
AssetPostprocessor を利用すると、インポートしたパイプラインをフックし、アセットをインポートする前と後にスクリプトを実行することが可能になります。 During model import the functions are called in the the following order: -OnPreprocessModelis called at the very beginning and you can ove...
AssetPostprocessor.OnPostprocessModel(GameObject) 説明 Add this function to a subclass to get a notification when a model has completed importing. これによって参照しているインポートしたゲームオブジェクトやメッシュ、アニメーションクリップの修正が可能になります。ゲームオブジェクト、ア...