class in UnityEditor / 継承:Editor 説明 Unity マテリアルエディター Extend this class to write your own custom material editor. For more detailed information see theCustom Material Editorsection of theShaderLab reference. Static 変数 kMiniTextureFieldLabelIndentLevelミニテクスチャフィールドとし...
BuiltInLegacySpecular 従来の BlinnPhong (鏡面反射光) 照明モデルを使用して、省略可能な法線マップをサポートしているビルトインマテリアルです。 Custom Terrain.materialTemplate で指定されたカスタムマテリアルを使用します。 Copyright © 2019 Unity Technologies. Publication 2019.1 チュートリアル...
Specifying Average, Maximum, Minimum or Multiply as the physics material combine mode, you directly set the function that is used to combine the settings corresponding to the two overlapping colliders into one set of settings that can be used to apply the material effect.Note that there is a ...
実行時に Renderer.material のプロパティを変更すると、素材のコピーが作成されるため、バッチ処理が損なわれる可能性があります。 GameObject 間で共有される素材のプロパティを変更するには、Renderer.sharedMaterial を使用します。 GPU のパフォーマンスに関する推奨事項 ...
実行時に Renderer.material のプロパティを変更すると、素材のコピーが作成されるため、バッチ処理が損なわれる可能性があります。 GameObject 間で共有される素材のプロパティを変更するには、Renderer.sharedMaterial を使用します。 GPU のパフォーマンスに関する推奨事項 ...
Change your character's material's shader to "SimpleURPToonLitExample(With Outline)" make sure at least _BaseMap(albedo) is assigned setup DONE, you can now test your character with light probe/directional light/point light/spot light edit the material properties to see how the render result ...
Improved the GI_Intensity to set the strength of GI. If you want GI to reflect on UTS2 material, please first set "GI_Intensity = 1". It is reflected at almost the same brightness as Standard Shader. Bump scale added to normal map. ...
_renderer.material.color=Color.blue; これはマテリアルのシェーダー内にある_Colorにアクセスして色を変えているのですが、それをシンプルに記述できるようにしてくれているものです。 →公式リファレンス シェーダーを自作した時、色設定のプロパティが「Color」以外の場合は_Colorは存在しな...