CameraEditor.Settings.cullingMask public SerializedProperty cullingMask ; 説明 Exposed SerializedProperty for the inspected Camera. See also: Camera.cullingMask Copyright © 2018 Unity Technologies. Publication 2018.1 チュートリアルAnswersナレッジベースフォーラムアセットストア法律関連プライバシー...
Reset Revert all camera parameters to default. ResetAspect アスペクト比をスクリーンのアスペクト比に戻します。 ResetCullingMatrix 通常状態のカメラのパラメーターをプロジェクションに反映させます。 ResetProjectionMatrix 通常状態のカメラのパラメーターをプロジェクションに反映させます。 Re...
MainCameraのCullingMaskからはこのレイヤーを除外してください。 マテリアルのシェーダーに"Voxelizer"を指定します。必要に応じてテクスチャとベースカラーを指定します。 プレハブ"Voxelizer"をシーン上に配置します。 Target Layer:ボクセル化したいオブジェクトのレイヤーを指定します。 Mesh:...
public void Update(Camera cam) { if (--this.framesTillMapUpdate <= 0) if ((DateTime.Now - this.lastUpdateTime).Milliseconds <= updateIntervalMilliSec) { if (!(this.mapUpdateTask is { Status: TaskStatus.Running })) var extent = Extent.Intersection( CalcCameraExtent(cam, this.geoReferen...
AvatarMask Behaviour BillboardAsset BillboardRenderer BitStream BoneWeight BoundingSphere Bounds BoundsInt BoxcastCommand BoxCollider BoxCollider2D BuildCompression BuoyancyEffector2D Cache CachedAssetBundle Caching Camera Canvas CanvasGroup CanvasRenderer CapsulecastCommand CapsuleCollider CapsuleCollider2D CharacterContr...
Camera.eventMask public int eventMask ; 説明 カメラのイベントを発動できるレイヤーを選択するためのマスク。 Just as the camera's cullingMask determines if the camera is able to see the GameObject, the event mask determines whether the GameObject is able to receive mouse events. Only...
Render-to-Texture と言います。 Unity には、Components->Camera Controlから利用できるプリインストールされたカメラスクリプトが用意されています。これらを試して、何ができるかを試してみてください。
Camera Canvas CanvasGroup CanvasRenderer CapsuleCollider CapsuleCollider2D CharacterController CharacterInfo CharacterJoint CircleCollider2D Cloth ClothSkinningCoefficient ClothSphereColliderPair Collider Collider2D Collision Collision2D Color Color32 ColorUtility CombineInstance Compass Component ComputeBuffer ComputeShader...
By default it will mask all Sorting Layers. A custom range of Sorting Layers can be set. If a SortingGroup is present, it will act local to the SortingGroup. 変数 alphaCutoffThe minimum alpha value used by the mask to select the area of influence defined over the mask's sprite. ...
SketchUpImportCamera SketchUpImporter SketchUpImportScene SpeedTreeImporter SpriteMetaData StaticOcclusionCulling StaticOcclusionCullingVisualization SubstanceArchive SubstanceImporter TakeInfo TextureImporter TextureImporterSettings Tools TransformSort TrueTypeFontImporter Undo UndoPropertyModification UnwrapParam Unwrapping Enumer...