Select an object or objects in your scene, go to the modifier panel, and add the Array modifier from the list. Once the modifier is added to the stack, increase the Count parameter under the Array Parameters panel. Initially you won't see much as all copies in the array will be in th...
A simple parametric array modifier that works similarly to the array functions in Autodesk® 3ds Max®, only in modifier form. There are also a few adjustments that you can make to get some unique effects. Stack multiple array modifiers to get multi-dimensional arrays or other interesting ...
3ds Max 2023.2: 阵列修改器Array Modifier 通过参数化阵列修改器,您可以使用多种分布方法创建阵列。其扩展工具组合包括变换和随机化控件,以及用于调整材质 ID 和 UV 数据的参数。 借助扩展工具集和堆栈中的位置,阵列修改器提供了阵列命令没有的额外灵活性。最重要的是,此修改器是参数化的,使您能够在创建阵列后调整...
[Grid]分配方法では、1D、2D、または 3D のグリッド パターンで均一なクローン セットを作成します。
ランダム化の影響を受けるクローンのパーセンテージを設定します。既定値は 100% です。 Seed [Apply]値に乱数シードを設定します。 Position X, Y, Z 影響を受けるクローンを X、Y、または Z 軸に沿って移動します。移動量は、0.0 に指定した値を増減した値を両端とする範囲内の...
問題: 3ds Max 2023.3.5 Security Fix への更新後にユーザから報告された [配列](Array)モディファイヤは、モディファイヤ リストに表示されなくなりました。 解決策: 次の操作を行います。 3ds Max が閉じていることを確認します。 Autodesk Account に移動し、202...
Clone is a modifier for 3ds Max that creates copies of an object by incrementally translating, rotating and scaling the input geometry. In some ways it is similar 3ds Max's built-in Array tool with one major benefit - Clone is fully parametric, so you can change the number of duplicates ...
MAXNoteKeyArray 値 ModifierArray 値 NodeChildrenArray 値 NURBSSet 値 ObjectSet 値 PathName 値 SelectionSetArray 値 SelectionSet 値 VertexSelection 値 3ds Max のオブジェクトとインタフェース MAXScript ツールおよび 3ds Max との連携 他のプログラミング言語や環境との相互作用 オペレーティン...